Šport in prosti čas

Potapljanje na vdih – od A do Ž

Potapljanje na vdih

Vodni športi spadajo med najbolj priljubljene športne aktivnosti. V zadnjem času še posebej popularno postaja tako imenovano potapljanje na vdih. Za to športno dejavnost boste srečali še dva izraza, in sicer prosto potapljanje in potapljanje na dah. S tujko pa se ta šport poimenuje apnea. Pravzaprav se tovrstni izraz uporablja za vsa stanja, pri katerih ne dihamo.

Potapljanje na vdih je verjetno staro, kot je staro človeštvo. V resnici je ljudem, ki so živeli ob morju, potapljanje pomenilo način preživetja. Starodavne metode so z leti vsekakor izgubile prvotni namen, saj so mnogi v njem našli svoj hobi in morda še več kot le to. S tem športom lahko celo začnemo raziskovati sebe in svoje telo.

V nadaljevanju vam bomo razkrili, kaj morate o tej vrsti športa nujno vedeti, če se boste zanj odločili tudi sami.

1. Potapljanje v družbi

Prvo pravilo, ki ga morate pri potapljanju na vdih nujno vzeti za svojega, je to, da se nikoli ne smete potapljati sami. Prisotnost drugih potapljačev oziroma oseb je nujna. Vemo, da že precej kratek čas, ki ga pod vodno gladino preživimo brez dihanja, lahko zelo zmanjša možnosti preživetja v primeru težav.

Sledijo še druga pravila, ki se jih ne smete izogibati. To so:

  • pred potopom se odstrani dihalka;
  • v globine se napreduje postopoma;
  • če se uporablja utež, je pri tem nujna nevtralna plovnost na 10 metrov;
  • redno morate vaditi poglavitne postopke oživljanja.

2. Treningi tudi na suhem

Predvsem s treningi na suhem lahko še izboljšamo uspešnost potapljanja na dih. Ne glede na vse, je osnova za vsako športno dejavnost odlična splošna športna kondicija. To najlaže pridobimo s tekom, hojo, planinarjenjem in kolesarjenjem.

Redno je potrebno izvajati tudi raztezne in dihalne vaje. Treningi naj vključujejo še zadrževanje sape, pri čemer naj se čas zadrževanje postopoma in počasi podaljšuje.

3. Dihanje vpliva na uspešnost potopov

Dihanje je pri prostem potapljanju oziroma potapljanju na vdih razdeljeno na tri stopnje. Prva stopnja dihanja ima za cilj regeneracijo in sproščanje pred samim potopom. Druga stopnja je maksimalen vdih in tretja dihanje po potopu. Predvsem sta za nas pomembna prva in tretja stopnja, sploh z vidika varnosti.

Ker se je na dihanje pri tako priljubljenem in hkrati nevarnem športu potrebno zelo dobro pripraviti, vam priporočamo, da si preberete čim več literature na to temo. Pogovorite se tudi s strokovnjaki, ki potapljanje na vdih trenirajo že dolgo časa.

4. Glavno pravilo izenačevanja tlaka

Takoj ko zaplavamo proti morskemu dnu, se pojavi izrazita bolečina v ušesih. Ta je posledica naraščajočega tlaka v okolici. Glavno pravilo pri izenačevanju tlaka je sledeče: tlak je potrebno izenačiti že na površini.

V nadaljevanju nežno in ritmično izvajamo manever izenačevanja pritiska, ne da bi pri tem izpustili nos. Težave se bodo pojavile, če ga bomo izenačevali na silo. V skrajnem primeru se pri tem lahko poškodujemo; lahko pride celo do predrtja bobniča.

Če bi se v potapljanju na vdih radi preizkusili tudi sami, bo zagotovo najbolje, da se vpišete v tečaj.

Ne spreglejte
Šport in prosti čas

Kako prosti čas preživeti aktivno?

Šport in prosti čas

6 knjig, ki jih preprosto morate prebrati

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja