Lepota in zdravje

5 nasvetov za krepitev srca in ožilja

Krepitev srca in ožilja

Morda veste, kolikokrat na dan v povprečju utripne vaše srce? Če ne, se boste zagotovo začudili ob podatku, da 100.000-krat na dan. To pa vsekakor ni ednini zanimiv podatek, ki se navezuje na ta pomemben, če ne najpomembnejši organ našega telesa. Srce poganja približno 5 do 6 litrov krvi po kar 96.000 km dolgem ožilju. Pri tem je tok krvi izjemno močan in pomaga ohranjati žile prehodne.

Obstajajo pa mesta, kjer arterija zavije, in na teh predelih lahko v žilno steno vstopajo delci nezaželenih snovi, kot so holesterol in maščobe. Če se nabere preveč te »umazanije«, obstaja velika verjetnost srčnega infarkta.

In kako se temu lahko najbolje izogniti? Ponujamo vam pet učinkovitih nasvetov za krepitev srca in ožilja, ki vam bodo v največji meri preprečevali, da bi se soočali z nevarnimi boleznimi.

1. Znebite se največjih osumljencev za tveganje bolezni srca

Poznamo kar nekaj velikih osumljencev za tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja. Med največjimi so vsekakor lenarjenje na kavču, kajenje, alkohol, stres in pretirano mastna hrana.

Nezdrav življenjski slog

Je za nezdrav življenjski slog kriva služba? Vseeno lahko glede tega kaj naredite!

Če ste se tudi sami našli v kateri od naštetih razvad, je čas, da se nekoliko zamislite. Ni potrebno, da jih takoj ukinete, vendar pa že pričnite izdelovati načrt, kako vam bo to uspelo. Pozornost boste morali preusmeriti drugam:

  • namesto lenarjenja pred televizorjem si boste privoščili daljši in lahkotnejši sprehod;
  • namesto kajenja si boste pripravili okusen obrok;
  • namesto alkoholne pijače si boste pričeli točiti okusno brezalkoholno itd.

2. Gibanje, gibanje in še enkrat gibanje

Za gibanje je značilno, da nas telesno krepi in hkrati drži pokonci. Zaradi njega ostajamo dlje časa zdravi. To se najbolje pokaže pri nekoliko starejših ljudeh. Tisti, ki se kljub visoki starosti še vedno vsak dan primerno gibljejo, so bistveno bolj zdravi od tistih, ki stalno poležavajo in bi se v resnici lahko gibali.

V svoj vsakodnevni ritem torej vključite veliko gibanja. Hodite na krajše in daljše sprehode, namesto dvigala uporabite stopnice, delajte na vrtu, pospravljajte, do službe pojdite peš ali s kolesom, prav tako tudi v trgovino.

3. Vsakič poskusite podaljšati svojo vadbo

Če se boste določene vadbe lotili iz danes na jutri, ne obupajte, če prvi dan ne boste zmogli vaditi niti pol ure. Počasi in postopoma boste dosegli želen čas vadbe. Vsakič, ko se nečesa lotite na novo, poskrbite, da je vadba vsaj za minuto ali dve daljša.

4. Vsaj enkrat na teden se odpravite na bližnji hrib

Planinarjenje je ena od boljših rešitev za krepitev srca in ožilja. Mnogi pravijo, da za to dejavnost nimajo niti volje in ne časa. V resnici pa se čas in volja vedno najdeta.

Hoja v hribe

S prijatelji se dogovorite, da boste vsaj 1x na teden osvojili hrib ali goro.

Če vam je lažje v dvoje ali v skupini, se z družino in prijatelji dogovorite za tedenski podvig na bližnji hrib. Vsaj enkrat na mesec pa se odpravite na nekoliko zahtevnejšo turo. Videli boste, kako dobro se boste počutili, pri tem pa primerno poskrbeli tudi za svoje srce in ožilje.

5. Na krožniku naj bo čim več sadja in zelenjave

Za krepitev srca in ožilja je dobro, da se večinoma prehranjujete z zdravo prehrano. Poskrbite, da boste zaužili vse potrebne hranilne snovi. Na krožniku imejte vedno dovolj sadja in zelenjave. Tu in tam si lahko privoščite kako pregreho, toda ne prevečkrat.

Če boste upoštevali vse naše nasvete, ne le, da boste poskrbeli za zdravje srca in ožilja, temveč se boste tudi mnogo bolje počutili, imeli boste več energije in na splošno boste bolj zadovoljni. Ne verjamete? Poskusite vsaj za mesec ali dva!

Ne spreglejte
Lepota in zdravje

Po naravni poti nad gube na čelu

Lepota in zdravje

Kako kar najhitreje okrepiti imunski sistem?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja